Telefonia Fixa, mòbil e internet
Com ho puc fer per evitar el pagament d’un servei que jo no he contractat?
Primer, caldrà assegurar-se que en el contracte que es va signar no hi hagués cap clàusula relativa a la conversió del servei. Si efectivament no hi ha cap clàusula d’aquest tipus, s’hauria d’enviar un burofax a la companyia i al·legar que en cap moment s’ha contractat aquest servei i que per tant considerar que no es té l’obligació de pagar l’import que es reclama. Si de totes maneres continuen reclamant l’import, es pot posar una reclamació a través de la OMIC o de la Junta Arbitral de Consum.
Fa 2 mesos vaig decidir canviar de companyia i sol·licitar la portabilitat del meu número de telèfon. El cas és que van dilatant la resposta i no m’activen el telèfon. He reclamat a les dues companyies, però cap es responsabilitza i jo mentrestant estic sense telèfon. Què puc fer? A quina companyia haig de reclamar?
La portabilitat s’ha de sol·licitar a la companyia a la que es vulgui canviar. S’haurà de comprovar que el terminal sigui lliure, ja que de no ser-ho, s’haurà de sol·licitar a l’antiga companyia que l’alliberi. Si s’han fet totes aquestes passes i no es soluciona el problema, s’haurà d’enviar un escrit de queixa a les dues companyies i si no contesten o la contesta és negativa, es pot presentar una sol·licitud d’arbitratge a una Junta Arbitral de Consum (també contra les dues) perquè una o altra es responsabilitzi del problema.
Vaig comprar-me un mòbil de contracte amb quota. Al cap de tres mesos me’l van robar i jo el vaig donar de baixa. Ara la companyia m’ha enviat una carta reclamant-me un import d’indemnització per haver-me donat de baixa abans d’un any. Ho poden fer?
Les clàusules de permanència no impedeixen el dret a donar-se de baixa però sí que es poden perdre els avantatges els quals es van gaudir en l’adquisició del mòbil i posteriorment els cobraran. En casos de robatori s’ha de fer el següent:
- Informar a la companyia operadora i facilitar-li el número de telèfon i l’IMEI perquè pugui bloquejar el terminal mòbil i la targeta SIM.
- Denunciar el robatori o furt del mòbil a la Policia o Guàrdia Civil a qui s’haurà d’aportar les dades del número de telèfon i de l’IMEI. D’aquesta manera s’evitarà que puguin utilitzar el mòbil, però s’haurà de seguir pagant la quota mínima.
Vaig contractar un servei amb unes tarifes determinades. Ara, la companyia ha apujat el preu de les tarifes sense notificar-ho i les trucades m’han sortit molt més cares. Puc reclamar?
Qualsevol proposta de modificació de les condicions contractuals, ha de ser comunicada a l’abonat o a l’abonada amb una antelació mínima d’1 mes, on s’haurà d’informar del seu dret a resoldre anticipadament el contracte sense penalització en cas de no acceptació de les noves condicions. Per tant, s’haurà de reclamar al departament o servei especialitzat d’atenció al client o a la client de l’empresa operadora i, en funció de la resposta, el consumidor o la consumidora por presentar una sol·licitud d’arbitratge en una Junta Arbitral de Consum.