Consum

Et trobes a:Inici/Consum/FAQ's/Subministraments

Subministraments

Si ens tallen el subministrament perquè no hem pagat un rebut, ens han d’avisar prèviament?

Sí. Abans del tall de subministrament d’un servei (d’aigua, de llum o de gas) per no haver pagat el rebut, la companyia ha d’avisar al consumidor o consumidora.

 

Detectat un mal funcionament del comptador cal fer-lo reparar. Ens queixem a la companyia i ens diuen que ens abonaran els imports facturats incorrectament, però que la reparació l’hem d’assumir nosaltres. És correcte la resposta de la companyia?

En aquest cas caldria saber si el comptador és de compra o de lloguer. Si és de compra, el consumidor o la consumidora haurà de pagar la reparació; però si és de lloguer, la reparació ha d’anar a càrrec de la companyia.

 

No estem d’acord amb el consum que se’ns factura. Què hem de fer?

En primer lloc, el consumidor o la consumidora haurà de reclamar a la companyia subministradora i si no hi ha acord, tindrà que adreçar-se a l’oficina municipal o comarcal d’informació al consumidor més propera al seu domicili per informar-se del millor procediment a seguir per reclamar.

 

Si el consumidor o la consumidora pateix talls en el subministrament té dret a ser indemnitzat per danys i perjudicis?

Sí, sempre que el tall de llum no sigui degut a obres informades per la companyia o a causes de força major. Podem demanar danys i perjudicis mitjançant una sol·licitud de mediació i /o arbitratge.

 

La companyia té l’obligació d’informar que tallaran el subministrament per obres?

Sí. En molts casos la companyia ha de tallar el subministrament per permetre l’execució de treballs programats en la xarxa, si bé ho ha de comunicar als usuaris i a les usuàries amb una antelació de 48 hores. Aquesta comunicació s’haurà de fer de manera individual o bé mitjançant cartells anunciadors situats en llocs visibles i amb anuncis als dos mitjans de comunicació escrita de major difusió a la comarca.

Et destaquem...