Servei tècnic de reparació
Quan prescriuen les factures?
Les factures prescriuen als 5 anys. Per tant, la persona prestadora del servei no podrà reclamar al consumidor o a la consumidora el pagament de l’import de la factura posteriorment a aquest termini.
Un establiment o un taller de reparació pot negar-se a prestar-nos el seu servei?
Sí, en aquells casos que l’establiment o el taller no hagi comercialitzat el bé objecte del servei; quan el bé és d’una marca diferent de la de l’establiment o del taller o si es tracta de models no comercialitzats en la Unió Europea, o bé quan la prestació pot comportar un funcionament anormal del bé.
Quin és el termini de garantia que té actualment una reparació?
El termini de garantia és com a mínim de tres mesos per a cada reparació. L’empresa o el professional o la professional que fa la reparació pot donar una garantia més amplia si ho desitja. A més, aquesta garantia és total, és a dir, que haurà d’incloure les despeses de transport o enviament, la mà d’obra i els materials substituïts.
En cas de reparacions de vehicles, la garantia s’haurà de considerar extingida abans del període esmentat si el vehicle ha recorregut més de 2.000 quilòmetres.
El prestador o la prestadora del servei ha de lliurar les peces substituïdes al consumidor o a la consumidora?
Sí, sempre que la reparació no sigui en garantia.
Ens poden cobrar un preu més elevat al pressupostat?
Tot i que les tarifes són lliures, els conceptes facturats no poden superar els pressupostats o els anunciats i sempre hauran de correspondre al temps real d’ocupació, pel que fa a la mà d’obra.