Consum

Et trobes a:Inici/Consum/FAQ's/Agències de viatges

Agències de viatges

Estem obligats a pagar a l’agència una quantitat de diners en el moment d’efectuar una reserva?

Quan es fa la reserva, l’agència de viatges té dret a demanar fins a un 40% de l'import total del viatge en concepte de dipòsit.

Podem anul·lar el viatge combinat contractat?

Sí, però l’agència pot reclamar el pagament de les despeses de gestió; les d’anul·lació, degudament justificades, si s'escauen, i una penalització que oscil·larà entre el 5 i el 25% del preu del viatge, depenent dels dies d’antelació amb què es comuniqui l’anul·lació.

Pot l’agència de viatges variar el preu del viatge que inicialment ens va comunicar?

Existeixen diferents factors que poden provocar canvis en els preus d’un viatge contractat:

  • les variacions del cost del transport i el preu dels carburants.
  • les variacions de les taxes i els impostos d’aterratges o de desembarcament.
  • les variacions del tipus del canvi de moneda aplicat al viatge organitzat.

L’agència es va comprometre a allotjar-nos en un hotel d’una categoria determinada, però en realitat ens ha allotjat en un hotel de categoria inferior. Podem reclamar alguna mena de compensació?

En aquests casos és important reaccionar en el lloc de destinació i comunicar-ho a la persona que actua en nom de l’agència. En qualsevol cas, es pot reclamar que l’allotjament sigui en un hotel de la categoria acordada o bé que es reembossi la diferència de l’import entre el valor del servei ofert i l’acordat al contracte.

Si finalment no podem viatjar, podem cedir la nostra reserva en favor d’una altra persona?

Sí. La llei contempla aquesta possibilitat i es podrà cedir una reserva de manera gratuïta. Cal, però, que es comuniqui amb una antelació mínima de 15 dies abans de la data d’inici del viatge, si no s’ha pactat en el contracte un termini inferior.

La persona cessionària haurà de reunir els mateixos requisits que la persona que va contractar el viatge inicialment.

Et destaquem...