Reflexió i nous aprenentatges a la jornada "Eines i estratègies per al comerç i l'hostaleria de Lleida"
El passat 27 de juny es va dur a terme a La Llotja de Lleida la jornada "Eines i estratègies per al comerç i l'hostaleria de Lleida". Un dia dedicat a dotar de recursos el sector, per potenciar el seu creixement i millora.
Dimarts 09, juliol del 2024
Sota el títol "Eines i estratègies per al comerç i l’hostaleria de Lleida" va arrancar la jornada que va ser iniciada per Pilar Bosch Vilana, la regidora de Promoció econòmica de l'Ajuntament de Lleida.
Durant l'acte, que va desenvolupar-se a la Llotja de Lleida en horari de tarda (de 13.15 h a 16.45 h) hi va haver diverses xerrades. La primera va anar a càrrec de Genís Roca, expert en transformació digital, que va parlar del repte digital, i va donar alguns consells pràctics als assistents.
A continuació, amb el títol "Com digitalitzar experiències de compra per apropar-nos al client", va ser Maria Callis, especialista en estratègia i disseny d'espais comercials, la professional encarregada d'explicar de primera mà la seva experiència. Centrada sobre tot en l'acció d'atreure clients i fidelitzar, com a clau molt important. Va remarcar també que les eines digitals han de ser una eina, i no una destrucció de la pròpia racionalitat.
Acabades aquestes dues xerrades, va haver-hi un dinar a peu dret on els assistents van poder parlar, comentar i generar sinergies entre ells.
Després del dinar, vam poder escoltar experiències de comerç local amb el client digital en una taula rodona amb diverses persones que han aconseguit èxit en aquest sector. La taula rodona va ser moderada per Núria Bertran, presidenta de la Comissió de Retail del Col·legi d'Economistes de Catalunya.
José Antonio Sobrino, genrent de la Xurreria Moreno de Lleida, amb un negoci emblemàtic de la ciutat de Lleida, que tot i la pandèmia s'ha anat adaptant any rere any a la realitat i a les dificultats i canvis que han anat apareixent. Per exemple, en el seu cas, va reinventar-se oferint l'entrega a domicili, un servei que encara avui dia no para de créixer i ser demandat.
Àlex Castany, gerent de l'empresa Sanmartí 1850 de Sabadell, és un carnisser que s'ha diferenciat de la resta de negocis del seu sector oferint la venda digital de productes gurmet, de qualitat i exclusius que no es poden trobar en una carnisseria de barri convencional.
Cèlia Trias, gerent de la Joieria Trias d'Igualada, va innovar canviant el canal de venda del seu negoci. A partir de l'impacte que va tenir la pandèmia en la seva joieria, va haver de trobar noves maneres d'arribar als clients i vendre. D'aquesta manera va canviar començar a vendre en línia, i a oferir en major nombre, encàrrecs de peces personalitzades i fetes a mida, després d'adonar-se que aquestes eren algunes de les característiques més buscades en cercadors.
Finalment, les persones assistents, van poder fer les seves preguntes als ponents, i entre tots, establir un debat i conversa reflexiva amb visions i aportacions de tothom.