Alcalde Larrosa: “Lleida s’ho mereix. Volem que sigui una gran campanya de Nadal on la ciutat brilli una vegada més”

Et trobes a:Inici/Alcalde Larrosa: “Lleida s’ho mereix. Volem que sigui una gran campanya de Nadal on la ciutat brilli una vegada més”

Alcalde Larrosa: “Lleida s’ho mereix. Volem que sigui una gran campanya de Nadal on la ciutat brilli una vegada més”

La programació de Nadal a Lleida inclou 200 activitats per animar les festes i les compres en comerços locals, en el marc de la campanya “Lleida. On la boira fa la màgia” Entre les novetats, s’il·luminaran algunes fonts i a Ricard Viñes hi haurà l’arbre de Nadal més gran de la ciutat, de 14 metres d’alçada Divendres s’encendrà l’enllumenat, amb 19 quilòmetres de carrers guarnits, un miler de motius nadalencs i cinc sessions més de videomapping a la façana de la Paeria Concerts, mercats de Nadal, la sisena edició la Factoria dels Reixos i dues exposicions de Lo Baratillo, entre les activitats destacades Durant la campanya es reforça el dispositiu de seguretat i la línia d’autobús L7

Dimarts 25, de novembre del 2025

Imatge de la notícia Alcalde Larrosa: “Lleida s’ho mereix. Volem que sigui una gran campanya de Nadal on la ciutat brilli una vegada més”

L’Ajuntament de Lleida convida a tothom a gaudir de les festes de Nadal a la ciutat amb un ampli i variat programa de 200 activitats culturals, lúdiques, comercials i festives organitzades per la Paeria i per diferents entitats i administracions, en el marc de la campanya “Lleida. On la boira fa la màgia”, i que es pot consultar a la pàgina web de la Paeria.

L’alcalde, Fèlix Larrosa, acompanyat de les tinentes d’alcalde Begoña Iglesias i Cristina Morón i la regidora Pilar Bosch ha presentat avui la campanya de Nadal de Lleida en un acte al Pati del Palau de la Paeria que acollirà a partir de divendres una exposició dels 90 anys de Cavalcades de Reixos a Lleida i una mostra dels vestits que duien els reixos i el Camarlenc durant els anys 50. Un vestuari que s’ha restaurat i es podrà veure en aquest espai fins al 2 de gener.

“Lleida s’ho mereix. Volem que sigui una gran campanya de Nadal on la ciutat brilli una vegada més”, ha afirmat Larrosa, qui ha agraït a la trentena de persones de diferents departaments de la Paeria, comerciants i entitats la seva participació en l’organització de les activitats.

El paer en cap ha destacat que enguany l’Ajuntament de Lleida inverteix prop de 850.000 per “afavorir aquest ambient d’optimisme, de convivència i civisme”, un 5% més que l’any passat, “que paguem amb els nostres impostos”, i es destinen a llums, videomapping, arbres, guarniments, mercats i activitats. Així, ha afirmat que són “dates importants per a persones i empreses, especialment les de caràcter comercial” i per al conjunt de la ciutat: “és bo, és positiu, ho hem de fer perquè som un equip de més de 150.000 persones i ho hem de fer junts i juntes”. L’alcalde ha fet una crida a comprar en comerços locals i a visitar la ciutat, i ha assegurat que durant les festes de Nadal la Paeria també està al costat de les famílies més vulnerables.

El lema de la campanya torna a ser “Lleida. On la boira fa la màgia”, però renova la imatge, simulant la textura dels jerseis gruixuts feta de petits cors. “Amb aquesta campanya, pretenem transmetre l’estima per la ciutat i pels seus elements identitaris”, en referència a la boira, la Seu Vella, Indíbil i Mandoni i els tres Reixos, a més de caixes dels regals que es poden comprar al comerç local. El projecte de la campanya s’ha treballat conjuntament des de la Secció de Comunicació de l’Ajuntament de Lleida i l’empresa CactuSoup, seguint la línia de la campanya de ciutat, que recorda que “Lleida és una capital on passen moltíssimes coses que fem possibles entre totes i tots, coses que ens fan sentir orgullosos i orgulloses de la ciutat.”

A l’acte de presentació hi han assistit les regidores Anna Florista, Laura Bergés, Neus Caufapé i Anna Costa i representants d’associacions de comerciants i entitats de la ciutat.

Més llums i més sessions de videomapping

Aquest divendres, 28 de novembre, es donarà el tret de sortida a la campanya amb l’encesa de llums, primer a la Plaça de la Paeria -amb la primera sessió de la videoprojecció a la façana-, després a la Zona Alta -amb l’actuació del Cor Jove del Conservatori de Música de Lleida-, i finalment, a La Bordeta.

La tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana i Espai Agrari, Sostenibilitat, Begoña a Iglesias, ha explicat que enguany s’augmenta la il·luminació als carrers de la ciutat, amb un total 19 quilòmetres, i s’instal·laran un total de 964 elements i motius nadalencs, 37 dels quals en tres dimensions o diferents a la resta, i ha recordat que els comerciants ja no han de fer-se càrrec del cost de les llums de Nadal, de tecnologia LED, perquè “és cosa de tots”. Quinze barris de la ciutat disposaran d’elements 3D, s’instal·laran 12 arbres i tres grans regals de Nadal i es mantindrà la tradició que es va encetar fa dos anys d’instal·lar una estrella al capdamunt de la Suda.

Des del 2024 s’ha triplicat el nombre de motius nadalencs gràcies al contracte que es va començar l’any passat amb l’empresa Ximénez, que també engalana altres ciutats com Barcelona o Vigo.

Iglesias ha desvetllat altres novetats d’aquesta campanya que “ens feien molta il·lusió” com són la il·luminació de les fonts de plaça de Catalunya, plaça de la Pau, i la plaça de França. A més, a Ricard Viñes hi haurà l’arbre de Nadal més gran de la ciutat, amb una alçada de 14 metres, a més d’arbres a la Mariola, al barri del Camp d’Esports i Llívia. Aquests últims seran arbres naturals que després es trasplantaran.

També es tornaran a instal·lar troncs de Nadal als Centres Cívics de la ciutat.

Pel que fa al videomapping, es projectarà un total de 20 vegades, cinc més que l’any passat, a la façana de la Paeria. A més d’aquest divendres, es podrà veure els dissabtes 6, 13 i 20 de desembre. Cada jornada es faran 5 passis, començant a les 18 h i cada mitja hora, a excepció del dia 13 de desembre, amb motiu del pregó d’obertura del cicle de Nadal. Llavors la sessió de les 19.30h es farà a les 20.30h. Aquest any, a la projecció hi apareixerà un nou personatge.

Música, tradició i mercats nadalencs

La regidora de Cultura, Promoció de la Ciutat i Consum, Pilar Bosch, ha desgranat algunes de les activitats de la programació de Cultura:Lleida i altres espectacles especials que es faran durant tot el mes de desembre i fins a principis de gener per fer de Lleida “ una ciutat plena de llum, cultura i oportunitats de compartir, descobrir i emocionar-nos”.

Entre les activitats que es faran a l’Auditori Municipal Enric Granados destaca la segona edició del Messies Participatiu, a més dels concerts tradicionals de cada Nadal, mentre que al Cafè del Teatre de l’Escorxador actuarà Mishima, Selva Nua, Arlo i Sexenni, entre altres, a més de Pixie Dixie, en l’habitual Revetlla de Cap d’Any. Altres propostes són el cicle teatral Fum fum fum, els tradicionals Pastorets, el Pessebre vivent dels Magraners, la 20a Biennal del Pessebre Català, la Ruta del Carmalenc, el Cucalòcum, on es podran visitar les Carrosses dels Reis entre el 27 de desembre i el 4 de gener, i la Cavalcada. També repeteix la Factoria dels Reixos, que enguany arriba a la sisena edició amb 13.000 entrades a la venda des d’avui mateix per a 13 sessions al Teatre de La Llotja, del 2 al 4 de gener, un “espectacle de producció pròpia que mostra, amb molt de talent local, els preparatius de la nit més màgica de l’any”.

Bosch ha fet un èmfasi especial en dues instal·lacions ubicades al Casino Principal en homenatge a Lo Baratillo “amb la voluntat de recordar i evocar aquell espai màgic que forma part de l’imaginari col·lectiu”: un mural a l’escala principal, creat a partir d’imatges de la façana de l’establiment, i una mostra de joguines de diferents èpoques de la col·lecció de Manuel Gigó que es podrà visitar a la sala d’exposicions a partir del 16 de desembre fins a l’11 de gener.

També com a novetat, el Bus Turístic s’incorpora per primera vegada a la campanya de Nadal funcionant els caps de setmana del desembre i durant les vacances escolars. A més, hi haurà, com és habitual, el trenet de Nadal, i els tradicionals mercats: el Mercat de Santa Llúcia al pati de les Comèdies, i el Mercat de Nadal a la plaça de la Catedral i al carrer Vila de Foix. Els caps de setmana de desembre es faran activitats de dinamització als mercats de la rambla de Ferran i el Mercat de les Idees, amb la presència de joves creadors i artesans, s’instal·larà per primera vegada a l’avinguda de Francesc Macià.

A partir de divendres i fins al 19 de gener es podrà gaudir també de la pista de gel a la plaça de Sant Joan. Fins el 19 de desembre obrirà en horari de tarda i a partir del 20 de desembre, estarà en funcionament matí i tarda. A més, els comerços associats a qualsevol de les associacions de comerciants podran obsequiar als seus clients amb tiquets d'un euro de descompte per a la pista de gel. 

D’altra banda, Lleida Turisme oferirà rutes gratuïtes amb inscripció prèvia per conèixer l’edifici de la Paeria, així com la Rambla, per explicar les Adoberies i la Rambla Històrica.

Reforç en la seguretat i el transport públic

La tinenta d’alcalde i responsable de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, ha explicat que durant la campanya de Nadal la Guàrdia Urbana reforçarà els serveis de regulació del trànsit, especialment als principals eixos i en les hores i dies de màxima afluència. A més, amb el suport dels Mossos d’Esquadra s’incrementaran les patrulles de vigilància a les zones comercials, amb quatre agents addicionals al matí i una desena més a la tarda, a l’Eix Comercial i a la Zona Alta. Paral·lelament, la Unitat de Barris mantindrà contacte directe amb comerciants per compartir informació i oferir consells de seguretat.

Morón ha afirmat que la Paeria posa en marxa aquest dispositiu especial per “garantir la seguretat i per una mobilitat còmoda, segura i fluida per a tothom” i ha fet una crida a la ciutadania “al civisme i la responsabilitat” per fer que el dispositiu funcioni. En aquest sentit, ha convidat a tothom a sumar-se al Pacte per la Convivència i el Civisme.

Pel que fa a l’oferta de places d’aparcament, a les zones comercials hi haurà un total de 41.000 places, sumant la zona blava, pàrquings de pagament i pàrquings gratuïts. Amb tot, es recomana utilitzar els autobusos urbans per facilitar la mobilitat interna. De fet, durant el mes de desembre, la línia L7 reforçarà el servei els dissabtes, i es farà un seguiment especial de les línies L6 i L20 per incorporar reforços si la demanda ho requereix.

Et destaquem...